Om det är så att du vill kunna öppna och fortsätta jobba i din Openoffice-fil på en annan dator som bara har MS-Word och inte OpenOffice måste du tänka på att spara filen i filformatet .doc
Här skärmdumpar från en Mac men principen är den samma i linux och windows.
Välj sedan filtyp i rullgardinsmenyn
När du sedan sparar igen så kommer programmet förmodligen att varna dig för att vissa formateringar kan gå förlorade om du sparar filen som .doc men det är normalt inget att oroa sig för om man inte har gjort mer avancerad layout.
Vill du ställa om programmet så att filer alltid sparas automatiskt i wordformat så gör så här:
Välkommen till bloggen full med tips och information angående IT, internet och datorer i allmänhet och på Kvarnby folkhögskola i synnerhet. Här hittar du också tips om hur man studerar mer effektivt med hjälp av internet och datorer Hitta poster om olika ämnen via etiketter
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Automatiskt numrerade kapitelrubriker i Word
Här är en film där jag visar hur du gör automatiskt numrerade kapitelrubriker i din uppsats. Kräver Word så det går inte att göra i Word on...
-
Här visar jag hur man kan göra en enkel layout för en tidningssida i Libre Office eller OpenOffice. Vi ska sätta text i två spalter, lägga i...
-
I ett tidigare inlägg (se det först!) visade jag hur man bör göra för att sätta in rubriker och få dem numrerade i ett LibreOffice eller Op...
-
Ska man skriva lite längre texter i skolan finns det många fördelar med att använda ett riktigt ordbehandlingsprogram som OpenOffice och Lib...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar