söndag 24 oktober 2010

Om det inte går att logga in på FirstClass

Ibland upplever användare att det inte går att logga in på folkbildningsnätet via  FirstClass hemifrån. Oftast är det serverinställningen som saknas då. Gör så här:

Unable to display content. Adobe Flash is required.


Har du inte ljud på datorn kan du se samma sak tyst här:

Skriv i server: folkbildning.net och tryck på spara! 




















Nu ska det gå att logga in.  Gör det inte det har du förmodligen glömt ditt lösenord. Säg till mig (Lars) så återställer jag det.

2 kommentarer:

  1. Jag hade grava problem att logga in med version 8 (virtualbox - Windows 2000) men sedan hittade jag version 9 och då funkade det bättre. Linuxversionen ville inte alls och köra med wine dög inte något vidare. Eventuellt kör jag in xp i virtualbox och då kan jag ju köra FC 11.

    SvaraRadera
  2. Vi kör FC 10 genom Wine 1.3 på Ubuntu 10.10 på alla datorer på skolan och det fungerar bra men det finns lite fix att göra så att länkar och bilagor öppnas direkt i avsedda program. Du kan läsa mer om det här:

    http://www.sajtverkstan.net/FBNwiki/FirstClass_Windows_i_Ubuntu

    Om du går på skolan och har möjlighet att ta med datorn kan jag hjälpa dig. Jag har rutin på vad som ska göras (:

    SvaraRadera